Inizia un nuovo argomento

Nierozliczony ZUS

W zawiązku z rezygnacją z modułu ASYSTENT FINANSOWY obecnie nie ma możliwości ręcznego rozliczania płatności, ani swoich ani od kontrahentów. Niestety system nadal nie potrafi rozpoznać prawidłowo płatności. Nie dziwiłbym się gdyby chodziło o nowych kontrahentów i nowe konta bankowe. Ale płatności do ZUS lądują jako przelewy techniczne i bez pana asystenta nic się nie da zrobić. Ten moduł ma tak wątpliwą użyteczność, że powinien być obligatoryjny i darmowy. Bo jak tu płacić za coś co zawsze nie działa. A jakby był darmowy, to chociaż człowiek mógłby sam ręcznie sobie płatności porozliczać.

ZUS jest tu o tyle kluczowy, że bez odfajkowania że zapłacony, to nie wypada zamykać deklaracji.

Wnioskuję, żeby coś z tym zostało zrobione a przynajmniej żeby można było samemu rozliczać płatności przelewowe skoro komercyjny ASYSTENT FINANSOWY tego nie potrafi.


1 persona apprezza questa idea

W moim przypadku nie tylko ZUS sie nie rozliczył ale również faktury kosztowe wiszą jako niezapłacone mimo przelewu z rachunku bankowego spółki. Zbliża się zamknięcie roku a tu klops. 

Otworzyłem ticket #30606 na źle wyliczony podatek PIT w deklaracji od października przez FUZ właśnie. Dodatkowo uprzednio wystąpił zduplikowanych zaciągniętych operacji bankowych, których teraz nie da się  zmodyfikować. Nie  wspominając o tym, że support obarczył użytkownika naprawianiem błędu systemu.

Może wartoby skorzystać z opcji reklamacji zakupionego produktu - skoro nie działa jak powinien.

Panowie macie jakieś rozwiązania na nasz problem 20 coraz bliżej a u mnie dalej błędnie wylicza Pit-5 ze względu na nie zapłacony ZUS (który oczywiście zapłaciłem z rachunku firmowego)

ja dostałem info od wsparcia że mogę ręcznie rozliczyć ZUS jako zapłata gotówką - usługa nie działała na początku stycznia ale już działa - przynajmniej mi się udało


rzekomo w pakiecie bez asystenta finansów nie będzie się to rozliczało automatycznie


1 persona ha cliccato mi piace

Dziękuje za informację pozdrawiam

jedno co nie działa i to chyba należy wyjaśnić: dlaczego przy ręcznym rozliczeniu płatności można wybrać przelew albo gotówka. Tyle że po wyborze przelewu trzeba wypełnić pole rachunku bankowego ale nic tam się nie da wybrać


1 persona ha cliccato mi piace

co z tego że można miesiąc już zamknąć, skoro jeszcze nie działają rachunki indywidualne do US i przelewy trzeba robić ręcznie samemu :-)

Dla zainteresowanych:

Dokumenty można oznaczyć jako opłacone przy użyciu funkcji, która znajduje się po lewej stronie Opcje zaawansowane/ Oznacz jako zapłacone


W sumie działa to sprawniej jak ten automat, który co chwila nie działał :-) Może trochę więcej roboty ale przynajmniej jest porządek.

beznazwy.png
(17.4 KB)

ZUS to jedno, ja właśnie znalazłem, że całe wyliczenie pod deklarację PIT jest złe: koszty nie zgadzają się z informacjami w kpir, zus do odliczenia jest wyliczony niepoprawnie.


Sprawdźcie swoje wyliczenia przed wysłaniem podatku!

A wylicza się poprawnie? Ja wrzuciłem płatności do każdego, ale mimo to jest za mało w deklaracji pit

Pani Bartoszu,


Prosimy mieć na uwadze, że składki ZUS księgowane są w dacie ich zapłaty. Polecamy sprawdzenie dat, w których dodał Pan płatności do poszczególnych dokumentów klikając przycisk Rozliczenia. W razie problemów zapraszamy do kontaktu telefonicznego z Ekspertem księgowym lub z Działem Pomocy Technicznej pod numerem 22 100 50 60. 


Pozdrawiamy

Zespół mOrganizera Finansów

Accedi o Iscrivitiper pubblicare un commento