Podczas wystawiania faktury sprzedaży lub kosztowej możesz utworzyć własny, indywidualny szablon dokumentu.
W tym celu zaznacz checkbox Zapisz jako szablon znajdujący się na końcu formularza faktury. Możesz też wpisać nazwę i opis, które pomogą Ci rozpoznać ten szablon.
Szablon utworzony w ten sposób zapisuje następujące dane:
linie dokumentu – czyli kategorie, opisy pozycji, ceny i ilości,
kod GTU,
typ dokumentu (oznaczenie wewnętrzny, FP) – przejmowany z dokumentu, na podstawie którego tworzysz szablon,
typ transakcji (TP, I_42),
alokacje na budżety – przenoszone na szablon budżetu domyślnego z oryginalnego dokumentu,
symbol oraz szablon TYP (KPIR, ryczałt, PK) – przejmowane z dokumentu źródłowego; nie masz możliwości ich zmiany.
Jeśli ponownie wystawisz fakturę z użyciem szablonu indywidualnego, dane zostaną wczytane automatycznie – z możliwością ich edycji.
Forma i termin płatności są pobierane z ustawień kontrahenta zapisanych w zakładce Przychody/Kontrahenci.
Nowe szablony tworzone przez Ciebie są przypisane wyłącznie do Twojej firmy – nie trafiają do firmy wzorcowej.
Znajdziesz je w zakładkach: Przychody/Szablony sprzedaży
lub Koszty/Szablony zakupowe.
Możesz edytować następujące dane zapisane w szablonie:
- linie dokumentu - kategorie, opisy pozycji, ceny i ilości,
- kod GTU,
- typ transakcji,
- alokacje na budżety.
Podczas wystawiania nowej faktury sprzedaży lub kosztowej, spersonalizowane przez Ciebie szablony będą wyświetlane jako pierwsze na liście rozwijanej. Dodając wybrany szablon do ulubionych, zyskujesz szybki dostęp bez potrzeby jego wyszukiwania.
Czy ten artykuł był pomocny?
To wspaniale!
Dziękujemy za opinię
Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!
Dziękujemy za opinię
Wysłano opinię
Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł