Wygenerowanie deklaracji ZUS DRA w dwóch formatach - xml i PDF następuje po uruchomieniu procesu kontroli miesiąca w zakładce Księgowość/Deklaracje. Dokument zawiera informacje dotyczące kwot poszczególnych składek ZUS. Kwoty te, są obliczane automatycznie przez System na podstawie wprowadzonych parametrów w zakładce Ustawienia/Właściciel. Podczas wprowadzania ustawień konieczne jest uzupełnienie parametru Kod zgłoszenia do ubezpieczenia ZUS. Sposób obliczania składki zdrowotnej uzależniony jest od formy opodatkowania firmy.
Aby pobrać dokument, przejdź do zakładki Księgowość/Deklaracje, a następnie na dokumencie wybierz jedną z dostępnych opcji:
- Pobierz - umożliwi pobranie ZUS DRA w formacie xml;
- Drukuj - dokument zostanie pobrany w formacie PDF.
Wysyłka ZUS DRA
Pobrany z systemu ZUS DRA w formacie xml wyślesz za pośrednictwem ZUS PUE. W tym celu przejdź na stronę ZUS i postępuj według poniższych kroków:
- Zaloguj się do PUE;
Możesz to wykonać za pomocą loginu i hasła, poprzez bankowość elektroniczną lub profilem zaufanym.
- Przejdź do zakładki ePłatnik (w przypadku braku aktywnej zakładki, możesz ją aktywować w ustawieniach konta ZUS);
- W zakładce ePłatnik z lewej strony ekranu znajduje się folder Dokumenty. Po rozwinięciu wybierz Import KEDU, następnie na dwóch kolejnych ekranach Dalej;
- Na kolejnym ekranie zaznacz opcję Wybierz plik i załącz plik pobrany wcześniej z systemu mOrganizer Finansów;
- Wybierz przycisk Dalej i przejdź do zakładki Dokumenty robocze;
- Po wybraniu pliku zaznacz na liście ZUS DRA i kliknij Zakończ;
- Następnie przejdź do zakładki Dokumenty robocze i wybierz - Zatwierdź;
- Po zatwierdzeniu przejdź do zakładki Dokumenty zatwierdzone i kliknąć przycisk Wyślij;
- Wskaż sposób podpisu.
Gdy podczas próby wysyłki ZUS DRA pojawi się komunikat: Plik XML jest niezgodny ze schematem upewnij się, czy w zakładce Ustawienia/Właściciel został uzupełniony parametr Kod zgłoszenia do ubezpieczenia ZUS.
Po złożeniu deklaracji DRA ZUS w urzędzie istnieje możliwość oznaczenia dokumentu jako dostarczonego w systemie. Aby to zrobić, wyszukaj deklarację w zakładce Księgowość/Deklaracje, zaznacz ją checkboxem, a następnie z Opcji zaawansowanych wybierz przycisk Oznacz jako dostarczone.
W ten sposób deklaracja DRA zmieni swój status na Dostarczone.
Czy ten artykuł był pomocny?
To wspaniale!
Dziękujemy za opinię
Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!
Dziękujemy za opinię
Wysłano opinię
Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł