Zapłata i dodawanie płatności

Zapłać

Dodaj do koszyka

Płatności

Rozliczenia


Rozliczanie dokumentów może odbywać się wielu poziomach. Pozwalają one na: szybkie wykonanie przelewu, oznaczenie dokumentu jako zapłaconego lub automatyczne rozliczenie.


Zapłać


Wszystkich płatności dokonujesz w zależności od rodzaju zobowiązania:

  • dla faktur kosztowych – w zakładkach Koszty/Faktury kosztowe lub Księgowość/Faktury kosztowe,

  • dla składek ZUS, podatku dochodowego i VAT – w zakładce Księgowość/ZUS i podatki.

Aby dokonać płatności:

  1. Przejdź do odpowiedniej zakładki.

  2. Najedź kursorem na fakturę lub składkę widoczną w panelu.

  3. Kliknij przycisk Zapłać, aby zrealizować płatność bezpośrednio z poziomu Systemu.


Widok na fakturze kosztowej:



Widok na składce ZUS (Księgowość/ZUS i podatki):



Po kliknięciu przycisku Zapłać zostaniesz przekierowany do modułu bankowego. Dane do przelewu będą już uzupełnione, a w polu Tytuł przelewu System automatycznie doda kod TID (nie należy go usuwać). Aby zakończyć operację, wystarczy zatwierdzić przelew. 


Dodaj do koszyka


Jeśli chcesz zrealizować przelew później, kliknij przycisk Dodaj do koszyka



Po kliknięciu Dodaj do koszyka wybierz właściwy rachunek bankowy, a następnie kliknij Wyślij kod.
Po otrzymaniu kodu SMS wpisz go w polu Kod SMS, uzupełnij datę i zatwierdź, ponownie klikając Dodaj do koszyka.

Koszyk z przelewami możesz zrealizować w module bankowym Płatności/Operacje zaplanowane/Koszyk przelewów.

 

Przelewy opłacone z Systemu są automatycznie rozliczane po pobraniu środków z konta, zaksięgowaniu ich w banku i przesłaniu tej informacji z powrotem do modułu księgowego.
W ciągu maksymalnie 3 dni roboczych System zaktualizuje status – do dokumentu zostanie przypięta płatność, a w zakładce Księgowość/ZUS i podatki status zmieni się na Zapłacono


Płatności


Jeśli faktura, składka ZUS lub podatek nie zostały opłacone z konta firmowego, do dokumentu możesz dodać płatność ręcznie:


1. Przejdź do odpowiedniej zakładki, w zależności od rodzaju zobowiązania:

  • dla faktur kosztowych – Koszty/Faktury kosztowe lub Księgowość/Faktury kosztowe,

  • dla składek ZUS, podatku dochodowego i podatku VAT – Księgowość/ZUS i podatki.


2. Skieruj kursor na dokument wyświetlany w panelu i wybierz przycisk Rozliczenia:



W polu Forma płatności wybierz Gotówkę. W przypadku wybrania opcji Przelew, System nie pozwoli wybrać rachunków firmowych powiązanych z kontem.

To nie jest błąd – numery kont zostały celowo zablokowane. Wszystkie płatności z konta firmowego należy rozliczyć w zakładce Płatności/Rozlicz przelewy z fakturami.


Możesz również zmienić datę i kwotę płatności.
Aby zatwierdzić dane, kliknij przycisk 
Dodaj płatność:



Domyślnie w filtrach po lewej stronie Status dokumentu: Opłacone jest odznaczony, dlatego całkowicie rozliczony dokument nie będzie widoczny na liście płatności.



Aby usunąć płatność, kliknij ponownie przycisk Płatności na danym dokumencie, a następnie wybierz Usuń przy odpowiedniej operacji.


Rozliczenia


Do zakładki Płatności/Rozlicz płatności z fakturami sprzedaży lub Koszty/Rozlicz faktury kosztowe z zapłatami przekazywane są dane z wyciągu bankowego. Jeśli faktura nie została rozliczona automatycznie, istnieje możliwość ręcznego połączenia operacji bankowej z dokumentem. 


Szczegółowa instrukcja zawarta jest w artykule Manualne łączenie operacji bankowych z dokumentami. 



Czy ten artykuł był pomocny?

To wspaniale!

Dziękujemy za opinię

Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!

Dziękujemy za opinię

Daj nam znać, jak możemy ulepszyć ten artykuł!

Wybierz co najmniej jeden powód
Wymagana weryfikacja captcha.

Wysłano opinię

Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł