W zakładce Płatności/Połącz faktury z przelewami znajdują się operacje bankowe przychodowe Właściciela konta firmowego. W tej zakładce widoczne są dokumenty oraz operacje bankowe.
Każda operacja składa się z następujących danych:
- Data wykonania przelewu.
- Zmiana kontrahenta wraz ze statusem - znak zapytania dla nierozpoznanego, zielona ikona dla rozpoznanego automatycznie lub ręcznie.
- Nazwa kontrahenta z bazy systemu - kontrahent zostanie rozpoznany na podstawie numeru rachunku bankowego.
- Tytuł przelewu.
- Potwierdź/Zmień typ operacji - znak zapytania dla niepotwierdzonego, zielona ikona dla potwierdzonego.
- Obecny typ operacji (Wpłata dla przychodów, Zapłata dla kosztów).
- Kwota przelewu.
- Kwota pozostała do rozliczenia.
- Status rozliczenia - czerwony znak zapytania dla niepotwierdzonego rozliczenia, pomarańczowe oznaczenie dotyczy operacji rozpoznanej automatycznie, zaś zielona ikona dla rozliczonej operacji.
System na podstawie specjalnego algorytmu rozpoznaje i łączy operację bankową z właściwym dokumentem.
Na poprawne działanie algorytmu mają wpływ:
- Numer rachunku bankowego podpięty do kontrahenta - jeśli jest znany i wprowadzony w czasie dodawania, System automatycznie podepnie operację bankową do dokumentu;
- TID - dla faktur kosztowych opłaconych z Systemu, o ile automatycznie wygenerowany numer nie zostanie usunięty przez Użytkownika;
- Nazwa kontrahenta przekazywanego przez bank - jeśli istnieją faktury sprzedażowe na kwotę operacji i posiadają status "nieopłacone" - System spróbuje połączyć dokumenty na podstawie podobnej nazwy kontrahenta.
W przypadku braku połączenia operacji bankowej z dokumentem w dniu migracji danych z banku do Systemu — na przykład gdy dokument sprzedażowy nie został jeszcze wprowadzony — System nie podejmie ponownej próby łączenia.
W takiej sytuacji połącz operację bankową z dokumentem ręcznie, przeciągając kafelek z zapłatą z prawej strony na dokument sprzedażowy po lewej stronie. Dokument automatycznie zmieni status na Zapłacony.
Czy ten artykuł był pomocny?
To wspaniale!
Dziękujemy za opinię
Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!
Dziękujemy za opinię
Wysłano opinię
Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł