Generowanie i wysyłka pliku JPK V7

Aby wygenerować plik JPK_V7M, przejdź do zakładki Księgowość/Zamknięcie miesiącaZaznacz odpowiedni miesiąc i kliknij przycisk Krok 2 – Uruchom proces kontroli. Po jego uruchomieniu System wygeneruje plik JPK_V7. 



Po przejściu do zakładki Księgowość/JPK wyświetli się niezatwierdzony plik JPK_V7. W momencie jego zatwierdzenia System automatycznie zatwierdzi również poglądową deklarację VAT, którą znajdziesz w zakładce Księgowość/Deklaracje.

Po zaksięgowaniu dokumentu możesz go wysłać, korzystając z opcji autoryzacji przez kwotę przychodu - kliknij w przycisk Wyślij.



Po wysłaniu pojawi się komunikat  Wysłano JPK V7.


W momencie kliknięcia akcji Wyślij, System automatycznie odświeży plik JPK i wyświetli aktualny status wysyłki. Po odświeżeniu zobaczysz informację o przekazaniu pliku do Urzędu Skarbowego.

Jeśli spróbujesz ponownie wysłać ten sam plik JPK, który znajduje się już w jednym z poniższych statusów, wysyłka nie zostanie zrealizowana. Zamiast tego wyświetli się komunikat informujący o braku możliwości ponownej wysyłki:



Statusy, dla których ponowna wysyłka nie zostanie zrealizowana przez System: 

1. Czeka na UPO. 

2. Wysłane elektronicznie. 

3. Czeka na wysyłkę elektroniczną (wstawiona do kolejki). 

4. Zlecone do wysłania.

5. Błąd. Przesłano duplikat dokumentu. 

6. Oczekuje na wysłanie.

7. Czeka w kolejce na wysłanie. 


Jeśli plik JPK zostanie wysłany, ikona zmieni kolor na pomarańczowy – to oznacza, że plik jest aktualnie w trakcie weryfikacji. Po zakończeniu przetwarzania i pozytywnej weryfikacji, status zmieni się na zielony, co potwierdza, że plik został poprawnie przyjęty przez Urząd Skarbowy.



Status pliku JPK zmieni się w ciągu kilku minut w zależności od daty wysyłki. W przypadku wysyłki dokumentu w dniu ostatecznego terminu - weryfikacja może potrwać dłużej ze względu zwiększoną ilość przesyłanych plików do urzędów. 


Podczas próby wysyłki korekty pliku JPK_V7 wyświetli się komunikat o konieczności zweryfikowania wysyłki dokumentu pierwotnego, jeżeli pierwotny JPK_V7 nie będzie wysłany: 



Po wyświetleniu komunikatu sprawdź status wysyłki pierwotnego pliku JPK_V7. Jeśli został przyjęty i wymaga zmian, wyślij korektę. W przeciwnym razie możesz usunąć korektę i przesłać zaktualizowany plik jako wersję pierwotną.


Sprawdzenie statusu wysyłki


Pomyślne wysłanie pliku JPK_V7 z systemu spowoduje, że w zakładce e-Segregator w folderze Inne zostanie umieszczone UPO.



Status wysyłki pliku JPK można zweryfikować na stornie e-mikrofirma.mf.gov.pl.


W celu sprawdzenia statusu wprowadź numer referencyjny pobrany z systemu z zakładki Księgowość/JPK, skieruj kursor na plik JPK_V7 i kliknij przycisk Zmień numer referencyjny.  


Teraz skopiuj numer referencyjny w pole oraz kliknij w przycisk Sprawdź.



Jeśli plik został poprawnie wysłany wyświetli się UPO do pobrania w formacie PDF lub XML.



Czy ten artykuł był pomocny?

To wspaniale!

Dziękujemy za opinię

Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!

Dziękujemy za opinię

Daj nam znać, jak możemy ulepszyć ten artykuł!

Wybierz co najmniej jeden powód
Wymagana weryfikacja captcha.

Wysłano opinię

Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł