W zakładce Miesięczny plan finansowy można zdefiniować budżet poprzez wybranie przycisku Dodaj budżet


 

W celu stworzenia pozycji budżetu należy utworzyć Symbol budżetu


 


Następnie uzupełnić w danych miesiącach planowane kwoty, które zakładamy dla poszczególnych budżetów: sprzedażowego, kosztowego i inwestycyjnego



Dodany budżet będzie widoczny w tabeli budżetów miesięcznych od razu po dodaniu. Przeliczenie nie jest konieczne.



Z tego poziomu po nakierowaniu kursora na wers można dany budżet: 

- edytować

- sprawdzić Alokacje rezerwowe ( jakie faktury nie zostały wykorzystane)

- sprawdzić Alokacje rezerwowe narastająco dokumenty które jeszcze nie zostały zaksięgowane, czyli są np. w obiegu dokumentów)

- sprawdzić Alokacje wykonane

- sprawdzić Alokacje wykonane narastająco


Wyżej wymienione czynności można wykonać poprzez nakierowanie kursora na wskazany budżet i wybranie odpowiedniej funkcji