W zakładce Miesięczny plan finansowy można zdefiniować budżet poprzez wybranie przycisku Dodaj budżet
W celu stworzenia pozycji budżetu należy utworzyć Symbol budżetu
Następnie uzupełnić w danych miesiącach planowane kwoty, które zakładamy dla poszczególnych budżetów: sprzedażowego, kosztowego i inwestycyjnego
Dodany budżet będzie widoczny w tabeli budżetów miesięcznych od razu po dodaniu. Przeliczenie nie jest konieczne.
Z tego poziomu po nakierowaniu kursora na wers można dany budżet:
- edytować
- sprawdzić Alokacje rezerwowe ( jakie faktury nie zostały wykorzystane)
- sprawdzić Alokacje rezerwowe narastająco ( dokumenty które jeszcze nie zostały zaksięgowane, czyli są np. w obiegu dokumentów)
- sprawdzić Alokacje wykonane
- sprawdzić Alokacje wykonane narastająco
Wyżej wymienione czynności można wykonać poprzez nakierowanie kursora na wskazany budżet i wybranie odpowiedniej funkcji