W zakładce Rozlicz faktury kosztowe z zapłatami znajdują się operacje bankowe kosztowe właściciela konta firmowego. Każda operacja składa się z następujących danych:
1. Data wykonania przelewu;
2. Zmiana kontrahenta wraz ze statusem - znak zapytania dla nierozpoznanego, ptaszek dla rozpoznanego automatycznie lub ręcznie;
3. Nazwa kontrahenta z bazy systemu - kontrahent zostanie rozpoznany na podstawie numeru rachunku bankowego;
4. Nazwa kontrahenta z przelewu;
5. Tytuł przelewu;
6. Potwierdź/zmień typ operacji - znak zapytania dla niepotwierdzonego, ptaszek dla potwierdzonego;
7. Obecny typ operacji (zapłata);
8. Kwota przelewu;
9. Kwota pozostała do rozliczenia;
10. Status rozliczenia - znak zapytania dla niepotwierdzonego, ptaszek dla rozliczonego.
System na podstawie algorytmu rozpoznaje i łączy operację bankową z właściwym dokumentem, który znajduje się w systemie. Służą do tego:
- Numer rachunku bankowego podpięty do kontrahenta - jeśli jest znany i wprowadzony w czasie dodawania, system automatycznie podepnie operację bankową do dokumentu;
- TID - dla faktur kosztowych płaconych z systemu, o ile automatycznie wygenerowany numer nie zostanie usunięty przez Użytkownika;
- Nazwa kontrahenta przekazywana przez bank - jeśli istnieją faktury kosztowe na kwotę operacji i posiadają status nieopłacony, system próbuje połączyć dokumenty na podstawie podobnej nazwy kontrahenta.
W przypadku braku połączenia operacji bankowej z dokumentem w dniu migracji danych z banku do systemu (np. gdy dokument kosztowy nie jest jeszcze wprowadzony), system nie podejmie kolejnej próby łączenia pozycji. Operacje bankowe z dokumentami powinny zostać połączone ręcznie, poprzez przeciągnięcie kafelka z kosztem z prawej strony do lewej, czyli dokumentu kosztowego w systemie.
Wszystkie operacje dostępne są w zakładce Asystent Finansowy.