Aby wygenerować plik JPK_V7M, przejdź do zakładki Księgowość/Zamknięcie miesiąca. Zaznacz odpowiedni miesiąc i kliknij przycisk Krok 2 – Uruchom proces kontroli. Po jego uruchomieniu System wygeneruje plik JPK_V7.
Po przejściu do zakładki Księgowość/JPK wyświetli się niezatwierdzony plik JPK_V7. W momencie jego zatwierdzenia System automatycznie zatwierdzi również poglądową deklarację VAT, którą znajdziesz w zakładce Księgowość/Deklaracje.
Po zaksięgowaniu dokumentu możesz go wysłać, korzystając z opcji autoryzacji przez kwotę przychodu - kliknij w przycisk Wyślij.
Po wysłaniu pojawi się komunikat Wysłano JPK V7.
W momencie kliknięcia akcji Wyślij, System automatycznie odświeży plik JPK i wyświetli aktualny status wysyłki. Po odświeżeniu zobaczysz informację o przekazaniu pliku do Urzędu Skarbowego.
Jeśli spróbujesz ponownie wysłać ten sam plik JPK, który znajduje się już w jednym z poniższych statusów, wysyłka nie zostanie zrealizowana. Zamiast tego wyświetli się komunikat informujący o braku możliwości ponownej wysyłki:
Statusy, dla których ponowna wysyłka nie zostanie zrealizowana przez System:
1. Czeka na UPO.
2. Wysłane elektronicznie.
3. Czeka na wysyłkę elektroniczną (wstawiona do kolejki).
4. Zlecone do wysłania.
5. Błąd. Przesłano duplikat dokumentu.
6. Oczekuje na wysłanie.
7. Czeka w kolejce na wysłanie.
Jeśli plik JPK zostanie wysłany, ikona zmieni kolor na pomarańczowy – to oznacza, że plik jest aktualnie w trakcie weryfikacji. Po zakończeniu przetwarzania i pozytywnej weryfikacji, status zmieni się na zielony, co potwierdza, że plik został poprawnie przyjęty przez Urząd Skarbowy.
Status pliku JPK zmieni się w ciągu kilku minut w zależności od daty wysyłki. W przypadku wysyłki dokumentu w dniu ostatecznego terminu - weryfikacja może potrwać dłużej ze względu zwiększoną ilość przesyłanych plików do urzędów.
Podczas próby wysyłki korekty pliku JPK_V7 wyświetli się komunikat o konieczności zweryfikowania wysyłki dokumentu pierwotnego, jeżeli pierwotny JPK_V7 nie będzie wysłany:
Po wyświetleniu komunikatu sprawdź status wysyłki pierwotnego pliku JPK_V7. Jeśli został przyjęty i wymaga zmian, wyślij korektę. W przeciwnym razie możesz usunąć korektę i przesłać zaktualizowany plik jako wersję pierwotną.
Sprawdzenie statusu wysyłki
Pomyślne wysłanie pliku JPK_V7 z systemu spowoduje, że w zakładce e-Segregator w folderze Inne zostanie umieszczone UPO.
Status wysyłki pliku JPK można zweryfikować na stornie e-mikrofirma.mf.gov.pl.
W celu sprawdzenia statusu wprowadź numer referencyjny pobrany z systemu z zakładki Księgowość/JPK, skieruj kursor na plik JPK_V7 i kliknij przycisk Zmień numer referencyjny.
Teraz skopiuj numer referencyjny w pole oraz kliknij w przycisk Sprawdź.
Jeśli plik został poprawnie wysłany wyświetli się UPO do pobrania w formacie PDF lub XML.
Czy ten artykuł był pomocny?
To wspaniale!
Dziękujemy za opinię
Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!
Dziękujemy za opinię
Wysłano opinię
Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł