W zakładce Rozlicz płatności z fakturami sprzedaży znajdują się operacje bankowe przychodowe Właściciela konta firmowego. Każda operacja składa się z następujących danych:
Data wykonania przelewu;
Zmiana kontrahenta wraz ze statusem - znak zapytania dla nierozpoznanego, zielona ikona dla rozpoznanego automatycznie lub ręcznie;
Nazwa kontrahenta z bazy systemu - kontrahent zostanie rozpoznany na podstawie numeru rachunku bankowego;
Nazwa kontrahenta z przelewu;
Tytuł przelewu;
Potwierdź/Zmień typ operacji - znak zapytania dla niepotwierdzonego, zielona ikona dla potwierdzonego;
Obecny typ operacji (Wpłata);
Kwota przelewu;
Kwota pozostała do rozliczenia;
Status rozliczenia - znak zapytania dla niepotwierdzonego, zielona ikona dla rozliczonego.
System na podstawie specjalnego algorytmu rozpoznaje i łączy operację bankową z właściwym dokumentem, który znajduje się w systemie. Służą do tego:
Numer rachunku bankowego podpięty do kontrahenta - jeśli jest znany i wprowadzony w czasie dodawania, system automatycznie podepnie operację bankową do dokumentu;
TID - dla faktur kosztowych opłaconych z systemu, o ile automatycznie wygenerowany numer nie zostanie usunięty przez Użytkownika;
Nazwa kontrahenta przekazywanego przez bank - jeśli istnieją faktury sprzedażowe na kwotę operacji i posiadają status "nieopłacone" - system spróbuje połączyć dokumenty na podstawie podobnej nazwy kontrahenta.
W przypadku braku połączenia operacji bankowej z dokumentem w dniu migracji danych z banku do systemu (np. gdy dokument sprzedażowy nie jest jeszcze wprowadzony), system nie podejmie kolejnej próby łączenia pozycji. W takiej sytuacji operacje bankowe z dokumentami powinny zostać połączone ręcznie, poprzez przeciągnięcie kafelka z zapłatą z prawej strony do lewej, czyli dokumentu sprzedażowego w systemie.