W zakładce Rozlicz płatności z fakturami sprzedaży znajdują się operacje bankowe przychodowe Właściciela konta firmowego. Każda operacja składa się z następujących danych:


  1. Data wykonania przelewu;

  2. Zmiana kontrahenta wraz ze statusem - znak zapytania dla nierozpoznanego, zielona ikona dla rozpoznanego automatycznie lub ręcznie;

  3. Nazwa kontrahenta z bazy systemu - kontrahent zostanie rozpoznany na podstawie numeru rachunku bankowego;

  4. Nazwa kontrahenta z przelewu;

  5. Tytuł przelewu;

  6. Potwierdź/Zmień typ operacji - znak zapytania dla niepotwierdzonego, zielona ikona dla potwierdzonego;

  7. Obecny typ operacji (Wpłata);

  8. Kwota przelewu;

  9. Kwota pozostała do rozliczenia;

  10. Status rozliczenia - znak zapytania dla niepotwierdzonego, zielona ikona dla rozliczonego.


System na podstawie specjalnego algorytmu rozpoznaje i łączy operację bankową z właściwym dokumentem, który znajduje się w systemie. Służą do tego:

  • Numer rachunku bankowego podpięty do kontrahenta - jeśli jest znany i wprowadzony w czasie dodawania, system automatycznie podepnie operację bankową do dokumentu;

  • TID - dla faktur kosztowych opłaconych z systemu, o ile automatycznie wygenerowany numer nie zostanie usunięty przez Użytkownika;

  • Nazwa kontrahenta przekazywanego przez bank - jeśli istnieją faktury sprzedażowe na kwotę operacji i posiadają status "nieopłacone" - system spróbuje połączyć dokumenty na podstawie podobnej nazwy kontrahenta.


W przypadku braku połączenia operacji bankowej z dokumentem w dniu migracji danych z banku do systemu (np. gdy dokument sprzedażowy nie jest jeszcze wprowadzony), system nie podejmie kolejnej próby łączenia pozycji. W takiej sytuacji operacje bankowe z dokumentami powinny zostać połączone ręcznie, poprzez przeciągnięcie kafelka z zapłatą z prawej strony do lewej, czyli dokumentu sprzedażowego w systemie.