Sekwencje pozwalają na ustawienie własnej numeracji faktur lub innych dokumentów księgowych. W celu ustawienia sekwencji należy:



  1. Zdefiniować typ dokumentu (np. Faktura sprzedaży, Zaliczka - sprzedaż)
  2. Nazwa
  3. Opis
  4. Elementy: Symbol (wymagany), Numer narastający, Rok, Miesiąc, dwa dowolne ciągi znaków
  5. Znak separacji (np. kropka, myślnik lub ukośnik)
  6. Oznaczenie aktywności


Poniżej zdefiniowana sekwencja składa się z symbolu FV, roku w ciągu czterocyfrowym, miesiąca z ciągu dwucyfrowym oraz numeru narastająco z określoną długością, co pozwala na wystawienie do 999 faktur miesięcznie w ramach danej sekwencji. Jako znak separacji został użyty ukośnik.




Przy definiowaniu własnej sekwencji należy mieć na uwadze ilość dokumentów, które w jej ramach chcemy wystawić, uwzględnienie symbolu (nie zdefiniujemy sekwencji pozwalającej tylko numerować faktury, np 1, 2, 3 czy 1/2017) oraz wygodę (korzystanie z numeracji miesięcznej zamiast rocznej).