Sekwencje

Sekwencje pozwalają ustawić własną numerację faktur oraz innych dokumentów księgowych.

Aby to zrobić, przejdź do zakładki Ustawienia/Sekwencje:



Kliknij w przycisk Dodaj sekwencje:



Zdefiniuj poszczególne elementy:

  1. Typ dokumentu (np. Faktura sprzedaży, Zaliczka - sprzedaż);
  2. Nazwa;
  3. Opis;
  4. Elementy: Symbol (wymagany), Numer narastający, Rok, Miesiąc, dwa dowolne ciągi znaków;
  5. Znak separacji (np. ukośnik, myślnik);
  6. Oznaczenie aktywności.



Powyższa sekwencja składa się z symbolu FV, czterocyfrowego roku, dwucyfrowego miesiąca oraz numeru narastającego bez określonej długości. Jako separator zastosowano znak ukośnika.


Definiując własną sekwencję, weź pod uwagę:

  • liczbę dokumentów, które planujesz wystawić w ramach danej sekwencji,

  • konieczność użycia symbolu — nie możesz utworzyć sekwencji numerującej faktury wyłącznie cyframi (np. 1, 2, 3 lub 1/2025),

  • wygodę — numeracja miesięczna jest zazwyczaj bardziej czytelna i praktyczna niż roczna.


Jeśli w danym miesiącu planujesz wystawić więcej niż 9 faktur, skorzystaj z indywidualnej numeracji — utwórz własną sekwencję z odpowiednio zdefiniowaną długością numeru. Dzięki temu zachowasz chronologię wystawianych faktur


Jeśli planujesz wystawić do 100 dokumentów sprzedaży w miesiącu, zdefiniuj sekwencję z ustawioną określoną długością numeru narastającego.

W wyświetlonym polu wpisz 3 — dzięki temu numeracja dokumentów będzie zaczynać się od 001, a kolejne będą miały formę np. 005, 010 itd.



Taki sposób numeracji ułatwia zachowanie chronologii podczas generowania zestawień faktur. 



Czy ten artykuł był pomocny?

To wspaniale!

Dziękujemy za opinię

Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!

Dziękujemy za opinię

Daj nam znać, jak możemy ulepszyć ten artykuł!

Wybierz co najmniej jeden powód
Wymagana weryfikacja captcha.

Wysłano opinię

Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł